Fırınlı Boyama İşleri
“Fırın Boya” denilen şey aslında oto boya fırınında otomobil boyamaktır. “Fırın Boya” faktörü otomobil boyasının kalitesine ve ömrüne etki eder mi diye sorulacak olursa cevabımız kesinlikle evet olur. Fakat “fırın boya” kalite ve ömür konusunda yardımcı etkendir. Boyama işleminde kaliteli kimyasallar, doğru ürün zinciri ve doğru işçilik ile kalitenin artmasını sağlar.
Boya fırınının temel görevi boya işleminin dış etkenlerden etkilenmemesini sağlamak ve kuruma süresini en sağlıklı ve en kısa şekilde tamamlamaktır. Boya fırınının kabin içi tabanında ve tavanında hava menfezleri bulunur, bu menfezlerde filtreler vardır. Dört bir yandan homojen ışık dağılımı sağlanmıştır. Kabin dışında hava kompresörü, havalandırma tesisatı ve ısıtıcılar bulunur. Kabin içerisinde boyama işlemini etkilemeyecek kadar düzgün bir hava sirkülasyonu olur. Boyama işleminin tamamlanmasının ardından boya fırını kuruma moduna alınır ve fırın yüksek sıcaklıkta hava sirkülasyonu altında kurutma işlemini yapar.
Boya işleminin fırında yapılması önemlidir. Doğru ortam sıcaklığı, tozsuz ortam, homojen ışık, boyayı silikonun bozmasından korunmak gibi etkenler boya fırını ile elde edilir. Peki otomobiliniz boya fırınında boyanmazsa ne olur? Boyanan ortamdan boya toz kapabilir ve bununla beraber yüzeyde boya kusuru ortaya çıkar. Bu problem boya tamamen kuruduktan sonra zımpara – pasta yöntemi ile giderilir. Ortam sıcaklığına uygun tiner seçimi yapılmazsa (slow – normal – fast) kuruma süresi artar. Uygulama ortamındaki ışık homojen ve yeterli değilse yüzey iyi bir şekilde gözlemlenemez ve boya hataları olabilir. Boya fırınında yapılmayan boyama işleminde ortamı boya tozu kaplar. Bu tozlar boyanan yüzeye ,etraftaki otomobillere ve nesnelere yapışır. Sonrasında pasta işlemi ile giderilmeye çalışılır.