Jant Düzeltme İşlemi Nasıl Yapılır
Otomobil genel itibariyle uyum içinde çalışan parçalardan oluşmaktadır. Bunlardan biri de tekerlekler. Tekerleklerin hepsi uyum içinde çalışmaktadır. Bir tanesinde meydana gelen yamukluk, diğerlerinin de düzeninin bozulmasına ve yamulmasına sebep olacaktır. Bir çukura, kasise, kaldırıma vb. yerlere sert şekilde temas edilmesi neticesinde jantta yamukluklar meydana gelebilir. Jantın yamukluğu, lastiklerin dönüş açısına da sirayet edeceği için; lastiklerin çabuk aşınması ve sürekli olarak patlaması da olasıdır. Bu yamukluk bir lastikte iken zamanla aracın gidiş açısını bozacağı için diğer tekerleklerin de açısının bozulmasına sebep olur. Açısı bozulan lastikler, yoldaki engebelere karşı dirençsiz olacak ve jant eğrilecektir. Bir adet yamuk jant, zamanla tüm tekerleklere etki edecektir.
Jantların yamulmasında ki en büyük sebep kesinlikle sert bir şekilde girilmiş engebedir, engeldir. Çukur, kasis, kaldırım gibi engebelere yüksek hızda girildiği takdirde araç jantının yamulma ihtimali yüksektir. Bu tür engebelere sert girilmesi araç lastiğinin balona yapmasına da sebep olabilir. Buna ek olarak herhangi bir kasa neticesinde darbe gören jantlar yamulabilir. Yamuk jant bir iken, zamanla diğerlerine de sirayet eder ve sayıları artar. Bir jantın yamuk olması tüm aracın dengesinin bozulmasına sebep olur. Dengesi bozulan araçta bulunan tüm jantlar zamanla hasar görür. Jant, bu sebeplerden ötürü yamulur.
Jant düzeltme işlemi jantın materyaline göre değişiklik gösterir. Alaşımlı jant modellerinde düzeltme hava basıncıyla gerçekleştirilir. Jantın hasarlı kısmı hava basınçlı pres ile düzeltilir. Alaşımlı olmayan çelik jantlarda ise kaynak işlemi yapılır. Jantın hasarlı kısmı kaynak makinesiyle ısıtılır, şekil alacak hale gelir daha sonra orijinal haline getirilir.